Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

KLT Sorting Centre Kat Mana?

KLT Sorting Centre Kat Mana?
Jika anda mencari maklumat mengenai KLT Sorting Centre Shopee Express dan arahan peta Google, anda berada di tempat yang tepat. 

Pernahkah anda mengalami masalah dengan penghantaran bungkusan Shopee anda dan ia terperangkap di pusat pemprosesan KLT? Jika ya, anda mungkin ingin mengetahui di mana KLT Sorting Centre terletak dan bagaimana untuk ke sana.

Alamat KLT Sorting Centre Shopee Express

KLT diyakini bermaksud Kuala Terengganu, dan ia kemungkinan besar terletak di ibu negeri Terengganu Darul Iman. Namun, dengan tiada maklumat rasmi dari Shopee Express, kita hanya boleh merujuk kepada Google Maps dan media sosial untuk mencari maklumat mengenai tempat ini. 

Setelah membuat carian di Google Maps, kami mendapati bahawa terdapat dua hub delivery Shopee Express, Kuala Terengganu Utara dan Kuala Terengganu Selatan. Walau bagaimanapun, kami tidak dapat menemui gudang besar yang dikatakan sebagai KLT Sorting Centre. 

Sila perhatikan status penghantaran pada aplikasi Shopee anda. Jika masih terperangkap pada status "Parcel has arrived at sorting facility: KLT Sorting Centre", ia sedang dalam proses penyortiran. 

Biasanya, ia akan berubah menjadi "Parcel has departed from sorting facility" dalam masa 1 x 24 jam. Jika lebih lama, mungkin disebabkan oleh overload semasa promosi dan diskaun. 

Kini, Shopee Express semakin popular kerana banyak penjual memilihnya sebagai pilihan penghantaran. Shopee Express menawarkan harga yang murah dan area coverage yang semakin luas.

Apakah yang Perlu Dilakukan Jika Bungkusan Shopee Express Stuck di KLT Sorting Centre?

Dikutip dari jawapan Customer Service Shopee di Twitter @ShopeeMY. Status ini menunjukkan pesanan masih dalam proses penghantaran. Ia berada di dalam antrian proses penyortiran di KLT Sorting Centre. Pelanggan diminta untuk bersabar menunggu tarikh jangkaan terima. 

Jika pesanan melebihi waktu anggaran tetapi belum sampai, anda boleh menambah masa jaminan dan tetap menunggu. Jangan lupa hubungi kembali Layanan Pelanggan untuk membuat laporan kepada pasukan yang berkaitan. 

Bagi mereka yang tidak sabar, boleh mengemukakan permohonan pemulangan dana. Sekiranya diluluskan dan penghantaran dianggap gagal, pesanan akan dibatalkan dan dana akan dikembalikan ke ShopeePay. 

Adakah anda boleh mengambil pesanan anda dari lokasi? Kemungkinan besar tidak, perlu diingat bahawa KLT Terengganu adalah gudang besar untuk penyortiran ribuan paket yang masuk setiap hari dari dan ke negeri Terengganu. Mencari satu pesanan daripada tumpukan barang tentu akan sukar dilakukan.

Kami berharap bahawa maklumat ini membantu anda mendapatkan bungkusan Shopee anda dengan lebih mudah. Terima kasih kerana membaca blog post kami mengenai KLT Sorting Centre Shopee Express dan arahan peta Google.