Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

MP3 Sorting Centre Kat Mana?

MP3 Sorting Centre Kat Mana?
Apabila anda menghantar atau menerima barang melalui Shopee Express, anda mungkin akan memerlukan maklumat mengenai MP3 Sorting Centre SPX Malaysia. 

Di sini, kami akan menyediakan maklumat terperinci mengenai lokasi, alamat, nombor telefon, waktu operasi, dan arahan peta Google. Selain itu, jika anda mengalami masalah di mana barangan anda terperangkap di MP3 Sorting Centre, kami juga akan memberikan beberapa maklumat berguna yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah tersebut.

Alamat MP3 Sorting Centre Shopee Express Malaysia

Alamat MP3 Sorting Centre Shopee Express Malaysia
MP3 Sorting Centre Shopee Express Malaysia terletak di Blok 2 – Unit 2.5 Tingkat Satu, Lot 10003 Jalan Jubli Perak 22/1A Seksyen 22, 40300 Shah Alam, Selangor. Anda juga boleh mengakses arahan peta Google untuk mencari lokasi dengan lebih mudah melalui https://goo.gl/maps/edpDVvX2psmKhtLSA

Sila ambil perhatian bahawa alamat ini bukanlah alamat rasmi yang disediakan oleh Shopee Express, kami mencuba untuk mendapatkan maklumat lokasi ini melalui pemandu, Google Maps, Twitter dan Facebook, jadi ia mungkin tidak tepat.

Waktu operasi adalah dari Isnin hingga Jumaat, dari jam 9 pagi hingga 6 petang. Ia juga ditutup pada cuti umum dan hujung minggu. Jika anda memerlukan bantuan daripada mereka, pastikan untuk menghubungi mereka semasa waktu operasi.

Status yang menunjukkan barang sedang disortir ialah "Parcel has arrived at sorting facility: MP3 Sorting Centre". Selepas selesai, ia akan bertukar menjadi "Parcel has departed from sorting facility". 

Proses penyortiran barang biasanya memerlukan waktu kurang dari 24 jam, tetapi ia mungkin mengambil masa yang lebih lama jika overload berlaku. Apabila terdapat banyak barang yang masuk pada hari yang sama, proses penyortiran akan mengambil masa yang lebih lama. Ini biasanya berlaku semasa ada promosi besar di Shopee.

Apa yang Perlu Dilakukan Jika Bungkusan Shopee Express Stuck di MP3 Sorting Centre?

Menurut jawapan daripada Customer Service @ShopeeMY, pesanan masih dalam proses penghantaran dan sedang dalam proses penyortiran di MP3 Sorting Centre. Pelanggan diminta untuk bersabar dan menunggu sehingga tarikh jangkaan penghantaran yang tertera di aplikasi. 

Jika lepas dari tarikh jangkaan tersebut, pelanggan digalakkan untuk memperpanjang jaminan dan menghubungi CS melalui Live Chat atau Pusat Panggilan. Mintalah kejelasan tentang proses penghantaran dan sebutkan nombor resit untuk semakan.

Jika barang dalam keadaan baik dan SPX bersedia untuk menghantarkan, sebaiknya tunggu sahaja di rumah. Tetapi jika barang rosak/hilang, pelanggan harus segera membuat tuntutan pengembalian dana. Jika proses berjalan lancar, dana akan dikembalikan ke akaun ShopeePay dalam masa 3x24 jam.

Adakah pelanggan boleh mengambil barang sendiri dari lokasi penyortiran? Biasanya tidak boleh dilakukan kerana gudang tidak melayani pengambilan barang secara langsung. Tiada kakitangan yang bertugas untuk mengambil atau menjatuhkan barang.

Sebuah gudang hanya memberi tumpuan kepada proses penyortiran dan pengedaran ke destinasi seterusnya. Bagi penduduk Malaysia, mereka perlu menunggu sehingga bungkusan sampai ke pusat penghantaran jika ingin mengambil barang terus dari pejabat SPX.

Kesimpulannya MP3 Sorting Centre Shopee Express Malaysia adalah lokasi penting yang perlu diketahui bagi pengguna Shopee Express. Artikel ini memberikan maklumat terperinci mengenai lokasi, alamat, nombor telefon, waktu operasi dan arahan peta Google.