Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Petaling Jaya Hub Kat Mana?

Petaling Jaya Hub Kat Mana?
Jika anda sering membeli-belah dalam talian, pasti anda tidak asing dengan Shopee Express. Shopee Express adalah salah satu perkhidmatan penghantaran yang ditawarkan oleh platform e-dagang Shopee. 

Jika parcel anda terperangkap di Petaling Jaya Hub, anda mungkin memerlukan maklumat penting seperti alamat, nombor telefon, waktu operasi, dan petunjuk arah di Google Maps. 

Alamat Pusat Petaling Jaya Shopee Express

Terletak di 6, Jalan 200, off, Jalan Penchala, 46050 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia. Untuk memudahkan carian lokasi, anda boleh mencarinya di Google Maps dengan menggunakan kata kunci "Shopee Express Hub Petaling Jaya" atau melalui pautan https://goo.gl/maps/QZWaou7tK5W3VrUcA

Waktu operasi Petaling Jaya Hub SPX adalah dari pukul 8 pagi hingga 6 petang pada hari Isnin hingga Sabtu. Pada hari Ahad, tempat ini tutup. Oleh itu, jika ingin menghantar/ mengambil percel di delivery hub, pastikan anda datang pada waktu operasi yang ditetapkan. 

Walau bagaimanapun, beberapa pengguna telah mengeluh bahawa mereka tidak dapat mengambil barangan secara langsung di delivery hub. Malahan terdapat papan tanda yang memberi amaran "Self pick up/ Self Collect without any appointment is not allowed".

Jika status penghantaran masih belum melepasi tarikh jangkaan terima yang tertera di "Shipping Information", lebih baik anda menunggu kurier menghantar parcel tersebut ke alamat yang dituju. Pada kebanyakan kes, penghantaran sampai dalam masa yang dijangka walaupun ada masa terdapat kelengkungan selama 1-2 hari.

Jika memerlukan nombor telefon Petaling Jaya Hub, nombornya adalah +60327779222. Namun, perlu diingat bahawa kakitangan jarang menerima panggilan daripada pelanggan. Oleh itu, lebih baik anda menghubungi Customer Service Shopee jika terdapat masalah dengan penghantaran parcel

Perlu diingat bahawa Petaling Jaya Hub mendapat rating yang kurang baik dari pengguna. Daripada 240 ulasan di Google Maps, ratingnya hanya mencapai 1.3 bintang. Kebanyakan aduan berkaitan penghantaran yang lambat, terperangkap selama berhari-hari, dan kegagalan penghantaran.

Walau bagaimanapun, Shopee Express masih menjadi pilihan popular di kalangan ramai kerana kos penghantaran yang agak murah dan masa penghantaran yang cepat. Saya harap maklumat ini bermanfaat bagi anda yang memerlukannya!