Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

U10 Sorting Centre Kat Mana?

U10 Sorting Centre Kat Mana?
Adakah bungkusan Shopee Express anda terperangkap di U10 Sorting Centre dan tidak bergerak? 

Sayangnya, tiada maklumat rasmi daripada Shopee Express tentang lokasi pusat penyortiran ini. Namun, kami mencuba mencari maklumat daripada sumber lain seperti Google Maps, Twitter, dan Facebook.

Alamat U10 Sorting Centre Shopee Express

Alamat U10 Sorting Centre Shopee Express
Istilah U10 merujuk kepada "Section U10" atau dikenali sebagai Seksyen U10, sebuah bandar yang terletak di Shah Alam, Selangor. Oleh itu, pusat penyortiran mungkin terletak di kawasan tersebut.

Selepas melakukan carian di Google Maps, kami menemui Shopee Warehouse U10 dengan alamat Jln U10/100, 40150, Selangor, Malaysia. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk URL https://goo.gl/maps/ESZh7dRwP3r7TAYn6.

Sayangnya, tiada banyak maklumat yang tersedia mengenai tempat ini termasuk nombor telefon. Dilihat dari gambar yang dimuat naik oleh pengguna Google, tempat ini merupakan gudang yang besar yang memproses ribuan bungkusan setiap hari. Lihat sahaja barisan trak peti kemas yang bersedia menghantar bungkusan ke destinasi seterusnya.

Jika anda perlu menghubungi U10 Sorting Centre, anda boleh cuba menghubungi nombor hubungan Shopee Express di +03-2777 9222. 

Untuk mengetahui arah ke U10 Sorting Centre, anda boleh menggunakan Google Maps dan masukkan alamat Shopee Warehouse U10. Google Maps akan memberikan arahan yang tepat agar anda boleh sampai ke tujuan dengan mudah.

Apakah yang Perlu Dilakukan Jika Bungkusan Shopee Express Stuck di U10 Sorting Centre?

Status yang menunjukkan bahawa pakej dalam antaraian penyortiran adalah "Parcel has arrived at sorting facility: U10 Sorting Centre". Selepas penyortiran selesai, ia akan bertukar menjadi "Parcel has departed from sorting facility".

Biasanya, penyortiran pakej akan siap dalam masa kurang daripada 24 jam. Jika ia mengambil masa lebih lama, ia mungkin disebabkan oleh beban kerja yang terlalu tinggi, terlalu banyak barangan masuk pada hari itu. Ini biasanya berlaku semasa banyak promosi diskaun

Apakah yang Perlu Dilakukan Jika Bungkusan Shopee Express Stuck di U10 Sorting Centre?

Dikutip daripada jawapan CS Twitter @ShopeeMY, pada masa ini bungkusan anda masih dalam proses penghantaran dan sedang diurutkan di U10 Sorting Centre. Sila bersabar dan tunggu sehingga tarikh anggaran penghantaran. 

Selain itu, segera perpanjang jaminan dan hubungi CS melalui Live Chat. Tanyakan mengenai keberadaan bungkusan dengan menghantar nombor resit atau nombor pesanan. 

Jika bungkusan masih diproses dan dalam keadaan baik, disarankan untuk tetap menunggu dan memperpanjang jangka masa jaminan. Tidak disarankan untuk memohon pemulangan wang kerana tuntutan akan sukar jika bungkusan masih dihantar. 

Jika bungkusan rosak/hilang atau anda bimbang ia rosak kerana kelewatan, segera ajukan permohonan pemulangan wang. Shopee dan Penjual akan bersetuju dan proses akan diproses dengan cepat. Dalam masa 3 x 24 jam, dana sepatutnya akan dikembalikan ke Shopee Pay.

Perlu diingat bahawa U10 Sorting Centre merupakan gudang besar di mana puluhan hingga ratusan ribu barangan masuk setiap hari. Tugas utamanya adalah menyelesaikan penyortiran bungkusan sehingga dihantar ke destinasi seterusnya.

Tiada kurier penghantaran/pengambilan dan pegawai yang menerima pakej dari pelanggan. Rakan-rakan tidak boleh menjemput pakej sendiri dari U10 Sorting Centre. Mencari satu pakej dari banyak pakej jelas-jelas sukar dilakukan.

Kami berharap maklumat ini berguna, jangan ragu untuk menghubungi Shopee Express jika anda mempunyai pertanyaan lebih lanjut mengenai penghantaran parcel. Walaupun tidak banyak maklumat mengenai U10 Sorting Centre yang tersedia, semoga bungkusan anda dapat sampai dengan selamat secepat mungkin.