Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ampang Hub Kat Mana?

Ampang Hub Kat Mana?
Jika anda kerap membeli-belah dalam talian melalui aplikasi Shopee, mungkin anda pernah mengalami parcel yang terjebak di Ampang Hub Shopee Express. Ia merupakan gudang transit yang kerap digunakan untuk menyimpan parcel sebelum dihantar ke destinasi yang diingini. 

Dalam artikel ini, kami akan memberikan maklumat mengenai alamat, nombor telefon, waktu operasi dan arah ke Ampang Hub di Google Maps. Kami turut membincangkan masalah yang biasa berlaku seperti parcel yang terjebak dan jadual operasi di sana.

Alamat Ampang Hub Shopee Express

Terletak di 1207, Jalan KPAT 4, Kampung Baru Ampang Tambahan, 68000 Ampang, Selangor, Malaysia. Jika ingin mencari di Google Maps, anda boleh mencarinya dengan nama Shopee Xpress (SPX) Ampang hub atau kunjungi link https://goo.gl/maps/YCUJS25sCSPJ4GT77.

Nombor telefon +60327779222 tersedia di maklumat Google Maps, tetapi ini Call Center Shopee dan bukan nombor untuk Ampang Hub. Jika anda mengalami masalah dengan parcel yang terjebak di sana, menghubungi Customer Service Shopee mungkin belum dapat memberikan penyelesaian yang tepat. Seringkali hanya dijanjikan penghantaran akan dipercepat but nothing changed.

Ampang Hub boleh dikatakan sebagai salah satu hub delivery SPX teramai di Malaysia. Setiap hari, banyak sekali parcel yang harus diproses dan dihantar ke alamat tujuan. 

Bahkan dari gambar yang dikongsi netizen di Google Maps, parcel di gudang disusun menumpuk. Hal ini membuat sulit mencari 1 barang dari tumpukan tersebut. Oleh itu, self pick up kemungkinan besar tidak dapat dilakukan kecuali parcel milik anda berukuran besar yang mudah dicari.

Namun begitu, petugas di sana tetap ramah dan siap membantu. Namun, kerana terlalu banyak perkara yang harus dilakukan, terkadang kekurangan tenaga kerja untuk menguruskan hub delivery ini. Hal ini membuat sistem di sana berantakan.

Ketika ada promo dan diskon di Shopee, pasti akan ada lebih banyak barang yang harus dikirim. Hal ini membuat keadaan di Ampang Hub semakin buruk. Kami harap Shopee dapat meningkatkan kondisi kerja dan melakukan peningkatan pada sistem yang digunakan untuk mengatasi situasi seperti ini.

Pelanggan diminta untuk lebih bersabar menunggu kurier menghantar parcel ke rumah, terutama jika penghantaran belum melepasi tarikh jangkaan terima dalam "Shipping Information". Dari sekian banyak parcel yang terjebak, pasti lebih banyak penghantaran yang berjaya terkirim tepat pada waktunya.

Demikianlah ulasan mengenai Ampang Hub Shopee Express, semoga dapat memberikan informasi yang berguna bagi anda yang memiliki parcel terjebak di sana. Terima kasih telah membaca blog ini. Wassalamualaikum.