Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Bentong Hub Kat Mana?

Bentong Hub Kat Mana?
Jika anda menghantar parcel menggunakan Shopee Express dan mengalami masalah di Bentong Hub, kami akan memberikan maklumat penting mengenai lokasi, alamat, nombor telefon, jam operasi, dan arah peta Google.

Artikel ini juga memberikan tips jika parcel anda tersangkut di Bentong Hub dan tidak bergerak, serta memberikan penjelasan mengenai beberapa masalah yang biasa dihadapi oleh pengguna SPX.

Alamat Bentong Hub Shopee Express

Terletak di 13-1 JALAN ONE BENTONG,PUSAT KOMERSIAL ONE, 28700 Bentong, Pahang, Malaysia. Jika memerlukan panduan arah, anda boleh mencari lokasi ini di Google Maps dengan nama SHOPEE EXPRESS BENTONG (BNT HUB) atau klik di URL https://goo.gl/maps/n7UZaQteD9s5EdrM6.

Bagi pelanggan yang ingin menghubungi Bentong Hub, nombor telefon yang boleh dihubungi ialah +601124241099. Walau bagaimanapun, beberapa netizen melaporkan bahawa panggilan ke nombor tersebut tidak dijawab.

Oleh itu, disarankan untuk mencuba menghubungi Shopee CS terlebih dahulu jika terdapat masalah dengan penghantaran parcel. Shopee menyediakan pelbagai perkhidmatan pelanggan yang boleh diakses melalui aplikasi atau laman web mereka.

Walau bagaimanapun, jika parcel terperangkap di Bentong Hub, anda mungkin tidak dapat mengambilnya sendiri walaupun pergi ke lokasi. Oleh itu, disarankan agar anda menunggu kurier menghantarnya ke rumah, terutama jika jangkaan tarikh penerimaan masih lama.

Sebagai sebuah Hub delivery, Bentong Hub tidak terlepas daripada ulasan buruk daripada pengguna Google.

Kebanyakan pengguna mengeluhkan mengenai pengiriman parcel yang terlambat sampai ke tangan pelanggan. Adakalanya pengiriman parcel mengalami masalah stuck hingga berhari-hari atau mengalami "delivery attempt was unsuccessful" lebih dari sekali.

Jika penghantaran melebihi tarikh anggaran dan belum sampai, sila hubungi Shopee CS dengan segera. Tanyakan di mana parcel anda berada dan minta penghantaran dipercepat. 

Jika parcel berada dalam keadaan baik, lebih baik sambung menunggu. Bagi mereka yang sudah kehabisan kesabaran atau jika parcel hilang/rosak, anda boleh memohon refund. Pihak Penjual dan Shopee sepatutnya bersetuju untuk refund dan dana akan dikembalikan dalam masa 3 x 24 jam.

Jadi, jika anda mempunyai masalah dengan pengiriman parcel di Bentong Hub, jangan terlalu risau. Hubungi Shopee Express Customer Service untuk mendapatkan bantuan dan maklumat lanjut mengenai parcel anda.