Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kajang Hub Kat Mana?

Kajang Hub Kat Mana?
Pernahkah anda mengalami parcel yang dihantar melalui Shopee Express tersangkut di Kajang Hub dan tidak bergerak untuk beberapa lama? 

Jika ya, anda mungkin mengalami kesukaran untuk mencari maklumat mengenai alamat, nombor telefon, dan waktu operasi. Artikel ini akan memberikan maklumat lengkap serta memberikan petua jika bungkusan stuck.

Alamat Kajang Hub Shopee Express

Terletak di 37, Jalan Asa 8, Taman Asa Jaya, 43000 Kajang, Selangor, Malaysia. Lokasi ini boleh didapati di Google Maps dengan nama Shopee Express Kajang Hub atau melalui pautan https://goo.gl/maps/X3oXPt6whsPPPH4W8.

NEW UPDATE: Terakhir kali Kajang Hub berpindah lokasi ke alamat 7, Jln Mega B, Bandar Teknologi Kajang, 43500 Semenyih, Selangor. Sebelumnya, lokasinya berada di dekat PA Food.

Kajang Hub seringkali berpindah tempat, dan tidak selalu mengemaskini maklumat lokasi di Google Maps. Oleh itu, agak sukar untuk mencari lokasi yang baru jika Kajang Hub berpindah semula. Perlu ambil perhatian bahawa maklumat ini tidak rasmi tetapi dicari dari internet, google maps dan media sosial.

Untuk nombor hubungi, terdapat maklumat +60387400556. Namun, tiada jaminan seseorang akan menjawab panggilan anda. Kajang Hub dibuka dari hari Isnin hingga Sabtu, bermula dari pukul 9 pagi hingga 5 petang. Manakala pada hari Ahad dan hari kelepasan, Kajang Hub tutup.

Biasanya, Kajang Hub tidak membenarkan pengambilan sendiri. Setiap hari, ribuan bungkusan perlu diurutkan dan dihantar ke destinasi seterusnya. Mencari bungkusan anda daripada banyak bungkusan yang masuk ke gudang boleh menjadi sukar.

Jika anda ingin mencuba pengambilan sendiri, pergilah pada waktu yang sunyi dan pastikan bungkusan anda berukuran besar supaya mudah ditemui.

Walau bagaimanapun, lebih baik tunggu sehingga kurier menghantar bungkusan ke rumah anda. Walaupun bungkusan anda terjebak selama berhari-hari dan mengalami "delivery attempt was unsuccessful", kebanyakan kes penghantaran masih mengikut jangkaan tarikh penghantaran.

Akhir sekali, diharapkan Kajang Hub dapat memperbaiki sistem penghantaran dan menambahkan tenaga kerja untuk mempercepatkan penghantaran. Mesin urut automatik boleh menjadi penyelesaian untuk mempercepatkan proses pengurutan.

Walaupun terdapat beberapa masalah seperti kekerapan Kajang Hub berpindah lokasi dan kekurangan maklumat rasmi daripada SPX, namun dengan maklumat yang telah disediakan, diharapkan pembaca dapat memperoleh kemudahan untuk mencari dan mengambil parcel yang terjebak di gudang.