Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kemaman Hub Kat Mana?

Kemaman Hub Kat Mana?
Artikel ini membincangkan lokasi dan maklumat mengenai Kemaman Hub Shopee Express di Malaysia. Banyak pengguna Shopee menghadapi masalah apabila paket mereka tersangkut di delivery hub ini dan sukar dicari. 

Oleh itu, kami memberikan maklumat mengenai alamat, nombor telefon, jadual operasi dan laluan Google Maps. Selain itu, ia juga memberi cadangan untuk mengurangkan risiko tersekat dan mengelakkan kesukaran semasa mengambil sendiri.

Alamat Kemaman Hub Shopee Express

Terletak di Lot PT 15900 B, Kawasan Perindustrian Jakar, 3, Kampung Dato' Ibrahim Fikri, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia. Anda boleh mencari lokasi ini di Google Maps dengan nama "Shopee Express Kemaman Hub" atau mengklik tautan https://goo.gl/maps/PcCnZ9hbSgajgA7P6

Waktu operasi Kemaman Hub sedikit berbeza dari delivery hub SPX lain. Ia buka pada hari Isnin hingga Khamis dari jam 11 pagi hingga 4.30 petang, dan ditutup pada hari Jumaat dan Sabtu.

Pada Google Maps terdapat nombor telefon +601129396777. Walau bagaimanapun, ramai pengguna yang telah mengadu bahawa panggilan mereka tidak dijawab. Oleh itu, jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau masalah, lebih baik menghubungi Shopee Express melalui Live Chat, Call Center, atau Social Media.

Pesanan Anda Terjebak di Kemaman Hub? 

Jika pesanan anda terjebak di Kemaman Hub dan tidak bergerak, jangan risau. Kemungkinan besar, parcel anda sedang diproses oleh pasukan SPX. Tunggu sehingga melepasi tarikh jangkaan penghantaran di "shipping information" sebelum membuat sebarang aduan. 

Walau bagaimanapun, jika pesanan anda terjebak di Kemaman Hub selama lebih dari beberapa hari, ada kemungkinan bahawa terdapat masalah dengan penghantaran anda. Anda boleh menghubungi CS Shopee Express melalui Live Chat, Call Center, atau Social Media untuk mendapatkan bantuan.

Self Pick Up Tidak Dibenarkan 

Pasukan Kemaman Hub Shopee Express tidak membenarkan self pick up dengan alasan SOP. Sebagai gudang penghantaran, pasukan SPX mempunyai banyak pesanan yang perlu disortir dan dihantar ke destinasi selanjutnya. Oleh itu, mencari satu parcel dari ribuan parcel yang ada di warehouse mungkin agak sukar, terutama jika manpower kurang. 

Namun, jika anda mempunyai parcel besar yang easy to find, pasukan SPX mungkin akan membantu anda mencari parcel anda. Sebaiknya jangan pergi ke Kemaman Hub pada masa promosi dan diskon di Shopee kerana kemungkinan volume penghantaran tinggi.

Kesimpulannya, Kemaman Hub adalah salah satu lokasi pengiriman Shopee yang terletak di Terengganu, Malaysia. Self pick up berkemungkinan besar tidak dibenarkan, sila menunggu pihak kurier menghantar ke alamat destinasi.