Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kuala Selangor Hub Kat Mana?

Kuala Selangor Hub Kat Mana?
Pernahkah anda mengalami penghantaran Shopee Express yang terkandas atau tidak bergerak dari Hub Kuala Selangor selama berhari-hari? Pasti anda bingung dengan apa yang berlaku.

Bagi mereka yang mengalami masalah tersebut, artikel ini akan memberikan maklumat mengenai lokasi, alamat, nombor telefon, waktu operasi, dan arahan di Google Maps. Namun, adakah self-pick dibenarkan?

Lokasi Hub Shopee Express Kuala Selangor

Terletak di Jln Harmoni, Simpang Tiga Ijok, 45700 Batang Berjuntai, Selangor, Malaysia. Anda juga boleh mencarinya di Google Maps dengan menaip "Shopee Express Kuala Selangor" atau melalui pautan ini https://goo.gl/maps/V4C9fQ9juD7qWRWK9.

Hub delivery ini beroperasi dari Isnin hingga Sabtu, bermula dari pukul 8 pagi hingga 5 petang. Namun pada hari Ahad, hub ini tutup.

Jika anda ingin pergi ke lokasi, sebaiknya pergi pada pagi sebelum aktiviti gudang sibuk. Selagi parcel itu besar dan mudah dicari, kemungkinan petugas akan membantu mengambilnya dari gudang.

Namun, secara umumnya, self-pick dilarang kerana ia boleh menghalang proses penyortiran paket. Selain itu, agak sukar untuk mencari satu parcel dari ribuan parcel yang masuk ke hub penghantaran setiap hari.

Malangnya, nombor telefon tidak tersedia untuk menghubungi Hub Shopee Express Kuala Selangor. Hub penghantaran lebih memberi tumpuan kepada mempercepatkan proses penghantaran daripada menangani aduan pelanggan. Jika terdapat kelewatan penghantaran melebihi jangka masa yang dinyatakan dalam aplikasi, sebaiknya hubungi Khidmat Pelanggan Shopee.

Jangan biarkan penghantaran gagal berulang kali hingga 2-3 kali dan kembali ke status "Parcel has arrived and to be received by the delivery hub: Kuala Selangor Hub". Biasanya, jika penghantaran gagal lagi, parcel akan dikembalikan/ return kepada penjual.

Jika anda sudah sangat kecewa dengan penghantaran yang lewat, segera tuntut Pulangan & Bayaran Balik. Pihak Shopee seharusnya menyedari kekecewaan pembeli dan segera mengesahkan tuntutan tersebut. Dana akan dikembalikan ke akaun pembeli dalam masa yang terdekat.

Secara kesimpulannya, Kuala Selangor Hub dari perkhidmatan Shopee Express mudah ditemui kerana maklumat alamat yang tepat dari Google Maps. Namun pengambilan sendiri kemungkinan besar tidak dibenarkan, oleh itu disarankan untuk menunggu di rumah sahaja.