Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Jertih Hub Kat Mana?

Jertih Hub Kat Mana?
Apakah yang anda lakukan apabila pakej yang dipesan dari Shopee terperangkap di Jertih Hub dan tidak bergerak?

Artikel ini akan memberi anda maklumat teknikal daripada alamat, nombor telefon, jadual operasi dan arah melalui Google Maps. Selain itu, terdapat beberapa tips berguna sekiranya bungkusan anda terperangkap di Jertih Hub dan tidak bergerak.

Alamat Jertih Hub Shopee Express

Terletak di Lot Tok Has, Kampung Tok Has, 22000 Jerteh, Terengganu, Malaysia. Anda boleh menggunakan Google Maps untuk mencari lokasi ini dengan mencari "Hub Shopee Express Jerteh" atau melalui pautan berikut: https://goo.gl/maps/J3gPvSLobKwZfN2t8.

Sayangnya, tidak terdapat nombor telefon yang disediakan untuk pelanggan yang ingin mendapatkan maklumat tentang pakej yang dihantar. Anda hanya boleh menghubungi Shopee Express melalui perkhidmatan pelanggan mereka untuk mendapatkan bantuan.

Mengenai jadual operasi, maklumat ini tidak disediakan di Google Maps. Namun, kebanyakan delivery hub Shopee Express di Malaysia beroperasi pada hari Isnin hingga Sabtu, dari jam 9 pagi hingga 5 petang. Delivery Hub ini biasanya ditutup pada hari Ahad dan cuti umum.

Perlu diingat bahawa kini terdapat peraturan mengenai self collect, ada kemungkinan anda tidak boleh mengambilnya sendiri. Ini disebabkan jumlah barang yang banyak di dalam gudang. Mencari pakej antara ratusan atau ribuan item boleh menjadi tugas yang sukar.

Jika anda tetap ingin mencuba untuk mengambil pakej sendiri, disarankan agar anda melakukannya pada waktu pagi atau petang ketika aktiviti gudang lebih kurang. 

Elakkan mengambil pakej sendiri semasa tempoh promosi diskaun di Shopee, kerana jumlah penghantaran Shopee Express meningkat pada masa tersebut. Semoga ada pekerja gudang yang bersedia membantu mencarikan pakej anda.

Walaupun demikian, disarankan untuk menunggu kurier menghantar pakej ke rumah jika jangkaan penerimaan masih lama. Biasanya, walaupun terdapat kelewatan selama 1-2 hari, pakej masih akan sampai mengikut jangkaan yang tertera di "Shipping Information" dalam aplikasi Shopee.

Bagi mereka yang menghadapi masalah penghantaran dan mendapati bahawa pakej anda terjebak di Jertih Hub dan tidak bergerak, jangan bimbang. 

Shopee Express sentiasa berusaha untuk memproses penghantaran dengan segera dan memastikan setiap pakej sampai dengan selamat ke destinasi yang ditetapkan.

Namun, jika pakej anda gagal dihantar dua kali dan kembali kepada status "Parcel has arrived and to be received by the delivery hub: Jertih Hub", kemungkinan besar, jika penghantaran gagal sekali lagi, pakej akan dikembalikan kepada penjual.

Jika anda sangat kecewa dengan kelewatan penghantaran, anda boleh membuat tuntutan untuk Pulangan & Bayaran Balik.

Shopee sepatutnya menyedari kekecewaan anda sebagai pembeli dan akan mengesahkan tuntutan anda dengan segera. Wang akan dikembalikan ke akaun pembeli dalam masa terdekat.

Sekiranya anda menghadapi sebarang masalah dengan penghantaran pakej di Jertih Hub Shopee Express, disarankan agar anda menghubungi perkhidmatan pelanggan Shopee Express untuk mendapatkan bantuan yang diperlukan.