Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kluang Hub Kat Mana?

Kluang Hub Kat Mana?
Apakah anda pernah mengalami masalah dengan penghantaran parcel Shopee yang terjebak di Kluang Hub dan tidak bergerak?

Jika ya, artikel ini akan memberikan informasi penting mengenai alamat Kluang Hub Shopee Express, nombor telefon untuk hubungan, waktu operasi, serta arah peta Google.

Alamat Kluang Hub Shopee Express

Terletak di Jalan Perindustrian Gemilang, Taman Kasih, 86000 Kluang, Johor, Malaysia. Di Google Maps, lokasi ini dikenali sebagai Shopee Express Hub Kluang atau anda boleh melihat pautan https://goo.gl/maps/pzRtFuUCqBejXExV8.

Namun, sayangnya tidak terdapat maklumat nombor telefon yang boleh dihubungi oleh pelanggan untuk mendapatkan maklumat mengenai parcel yang dihantar.

Waktu operasi juga tidak tersedia di Google Maps. Kemungkinannya adalah seperti kebanyakan delivery hub SPX lain di Malaysia, mereka beroperasi dari hari Isnin hingga Sabtu, bermula dari jam 9 pagi hingga 5 petang. Pusat penghantaran ini tidak beroperasi pada hari Ahad dan cuti umum.

Jika anda ingin mengambil parcel secara sendiri, kemungkinannya agak sukar. Hal ini disebabkan oleh jumlah barang yang bertumpuk di dalam gudang. 

Mencari satu parcel terutama yang kecil mungkin akan memakan masa yang lama dan ini akan memberi kesan kepada keseluruhan proses penghantaran dari Kluang Hub.

Jika anda tetap ingin mencuba untuk mengambil parcel sendiri, disarankan agar anda melakukannya pada waktu pagi dan petang di mana aktiviti di gudang tidak terlalu sibuk.

Selain itu, elakkan dari melakukan pengambilan sendiri semasa tempoh promosi di platform Shopee, di mana jumlah penghantaran oleh Shopee Express meningkat. Semoga ada kakitangan gudang yang bersedia untuk membantu mencari parcel anda.

Namun, lebih baik menunggu kurier menghantar parcel ke rumah jika tarikh penerimaan masih lama. Walaupun penghantaran mungkin mengalami sedikit kelewatan selama 1-2 hari, kebanyakan parcel masih sampai pada jangkaan masa yang tertera dalam "Shipping Information" di aplikasi Shopee.

Bagi mereka yang menghadapi kesulitan dalam penghantaran dan mendapati bahawa parcel anda terjebak di Kluang, jangan risau. Shopee Express sentiasa berusaha untuk mempercepatkan penghantaran dan memastikan setiap parcel sampai dengan selamat ke destinasi yang ditetapkan.

Walau bagaimanapun, jika penghantaran telah gagal dua kali (delivery attempt was unsuccessful), segera hubungi CS untuk membuat aduan. Biasanya, jika penghantaran 3x gagal, parcel akan dikembalikan kepada penjual.

Jika anda sangat kecewa dengan kelewatan penghantaran, anda boleh menuntut Pulangan & Bayaran Balik. Pihak Shopee sepatutnya menyedari kekecewaan pembeli dan segera mengesahkan tuntutan tersebut. Dana akan dikembalikan kepada akaun pembeli dalam masa terdekat.

Kesimpulannya, meskipun parcel anda terjebak di Kluang Hub Shopee Express, terdapat beberapa langkah yang boleh diambil untuk menyelesaikan masalah tersebut. 

Penting untuk memahami proses penghantaran dan menghubungi Perkhidmatan Pelanggan jika diperlukan. Shopee Express akan berusaha untuk memastikan parcel anda sampai dengan selamat dan tepat pada masanya.