Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Muar Hub Kat Mana?

Muar Hub Kat Mana?
Sekiranya anda sedang mencari alamat, nombor telefon, waktu operasi, dan arahan peta Google bagi Muar Hub Shopee Express, artikel ini akan memberikan maklumat yang anda perlukan.

Jika barang anda terperangkap di Muar Hub dan tidak bergerak, jangan risau. Anda boleh cuba buat self-collection ke alamat tersebut dan harap ada kakitangan membantu.

Alamat Muar Hub Shopee Express 

Terletak di Toyota Service Centre, Kampung Parit Keroma Darat, 84000 Muar, Johor, Malaysia. Di Google Maps, lokasi ini ditunjukkan dengan nama Muar Delivery Hub (Shopee Express Hub) atau anda boleh melawat pautan ini: https://goo.gl/maps/tjZbnrPysCU3Hvcv5.

Lokasi baru ini menggantikan Muar Hub Shopee Express yang telah ditutup. Alamat sebelumnya adalah 2HWJ+R5, Taman Orkid, 84000 Muar, Johor, Malaysia.

Sayangnya, Google Maps tidak mempunyai maklumat mengenai nombor telefon yang boleh dihubungi untuk mengetahui status penghantaran parcel anda.

Waktu operasi Muar Hub Shopee Express belum diketahui dengan pasti. Secara umumnya, seperti kebanyakan delivery hub SPX lain, ia dibuka pada hari Isnin hingga Sabtu dari jam 9 pagi hingga 5 petang. Pusat penghantaran ini tutup pada hari Ahad dan cuti umum.

Sekiranya anda berharap untuk mengambil parcel sendiri di lokasi, umumnya Shopee Express tidak lagi mengizinkan pelanggan untuk melakukan pengambilan sendiri. 

Ini disebabkan oleh jumlah barang yang terlalu banyak di gudang. Mencari satu parcel di antara ratusan atau ribuan barang pastinya akan menjadi sukar.

Jika anda benar-benar ingin mencuba, digalakkan datang pada waktu pagi atau petang ketika aktiviti di gudang tidak terlalu sibuk.

Selain itu, elakkan dari melakukan pengambilan sendiri ketika terdapat promosi di Shopee yang menyebabkan peningkatan jumlah penghantaran oleh Shopee Express. Semoga ada kakitangan yang bersedia untuk membantu anda mencarikan parcel tersebut.

Adalah lebih baik jika anda terus menunggu kurier menghantar bungkusan ke rumah anda jika tempoh penerimaan masih panjang.

Secara umumnya, walaupun ada kelewatan, parcel biasanya akan sampai mengikut jangkaan yang tertera di "Maklumat Penghantaran" dalam aplikasi Shopee.

Jangan biarkan penghantaran gagal berulang kali sehingga 2-3 kali dan kemudian kembali ke status "Parcel has arrived and to be received by the delivery hub: Muar Hub Hub". Biasanya, jika penghantaran masih gagal, parcel akan dikembalikan kepada penjual.

Jika anda telah kecewa dengan penghantaran yang lewat, anda boleh membuat tuntutan untuk Pulangan & Bayaran Balik segera. 

Shopee sepatutnya menyedari kekecewaan pembeli dan segera memproses tuntutan tersebut. Wang akan dikembalikan kepada akaun pembeli dalam tempoh terdekat.

Kesimpulannya, jika parcel anda terperangkap di Muar Hub Shopee Express, jangan panik. Walaupun terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan, Shopee biasanya akan menyelesaikan masalah penghantaran dengan jayanya.