Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Senarai Cawangan J&T Pendang

Senarai Cawangan J&T Pendang
Jika bungkusan anda melalui perkhidmatan J&T Express terhenti di cawangan Pendang, Kedah, adalah biasa bagi pelanggan untuk mencari nombor telefon yang boleh digunakan untuk menyemak status bungkusan atau mencari alamat lengkap untuk pengambilan sendiri.

Untuk memudahkan anda, berikut adalah senarai lengkap cawangan-cawangan J&T Express yang beroperasi di kawasan Pendang, Kedah. Selain itu, artikel ini akan menerangkan sama ada perkhidmatan pengambilan sendiri (self collect) disediakan di tempat tersebut atau tidak.

PCP PENDANG 420

  • Nombor Telefon: 6019-4144369
  • Alamat: NO.34, JALAN PENDANG SQUARE 1, 06700 PENDANG, KEDAH.
  • Lihat di Peta Google

CDC PENDANG 310

  • Nombor Telefon: -
  • Alamat: NO.90, KAMPUNG KUBANG JELAI, JALAN TOKAI, 06550 SIMPANG EMPAT, KEDAH.
  • Lihat di Peta Google

DP PENDANG 01

  • Nombor Telefon: 04-7590267
  • Alamat: NO.16, GROUND FLOOR, JALAN PEKAN TANAH MERAH, TAMAN HARMONI, 06700 PENDANG, KEDAH.
  • Lihat di Peta Google

SCP KUBANG 7504

  • Nombor Telefon: -
  • Alamat: KAMPUNG KUBANG PISANG, JALAN KUBUR PANJANG, 06700 PENDANG, KEDAH.
  • Lihat di Peta Google

Untuk pelanggan yang ingin memastikan status kiriman mereka atau berniat untuk melakukan penjemputan sendiri, disarankan untuk menghubungi nombor telefon yang telah tersedia. 

Selanjutnya, sertakan nombor resi/ AWB dan nama penerima agar petugas boleh segera memeriksa status kiriman tersebut dalam sistem.

Jika barang kiriman anda sudah berada di gudang atau cawangan terdekat, anda mempunyai opsi untuk menjadwalkan waktu penjemputan sendiri. 

Petugas dari J&T Express akan menyiapkan kiriman yang anda tunggu sehingga apabila anda tiba di lokasi, anda boleh mengambilnya tanpa perlu menunggu lama.

Namun perlu diingat bahawa tidak semua cawangan tersebut menyediakan perkhidmatan "self collect". Sesetengah cawangan tersebut hanyalah gudang yang bertugas menyusun barang sebelum dihantar ke destinasi seterusnya.

Jika kiriman tersebut tidak terlalu mendesak dan masih berada dalam had masa anggaran penghantaran, disarankan untuk bersabar. Kadang-kadang, walaupun ada sedikit kelewatan selama 1-2 hari, kiriman tetap akan tiba mengikut anggaran semula.

Penting untuk diingat bahawa kendala penghantaran atau kelewatan penghantaran adalah perkara biasa dalam perkhidmatan ekspedisi, dan perkara ini tidak hanya berlaku untuk J&T Express tetapi juga untuk perkhidmatan lain. 

Situasi ini sering berlaku terutamanya apabila terdapat peningkatan pesanan, seperti semasa tempoh promosi besar-besaran di platform e-dagang seperti Shopee dan Lazada.

Akhir sekali, perlu diingat bahawa maklumat ini boleh berubah pada bila-bila masa, dan kami akan segera mengemas kini jika terdapat perubahan yang ketara. 

Kadang-kadang, suatu cawangan J&T Express boleh ditutup secara kekal atau berpindah ke alamat lain. Untuk maklumat yang lebih tepat dan terkini, disarankan untuk melawat laman web rasmi J&T Express di https://www.jtexpress.my/location.