Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

DAM First Mile Hub

DAM First Mile Hub
Bagi anda yang berbelanja dari penjual yang berasal dari bandar Damansara, mungkin anda pernah menjumpai status "Your parcel has arrived at sorting facility: DAM First Mile Hub". Status penghantaran ini muncul di awal selepas bungkusan diterima oleh kurier sebelum akhirnya dihantar ke "sorting centre".

Walaupun proses ini sepatutnya berlaku dengan cepat, kadang-kadang penghantaran Shopee Express terperangkap di DAM First Mile Hub selama beberapa hari. Ini menimbulkan kebimbangan dan persoalan di fikiran pelanggan.

Alamat DAM First Mile Hub

Shopee Express Malaysia menggunakan 3 huruf singkatan dari nama kawasan di mana First Mile Hub terletak. DAM adalah singkatan dari DAMansara, salah satu daripada 36 mukim di daerah Petaling, Selangor, Malaysia.

Pada dasarnya, First Mile Hub dan Delivery Hub itu sama, hanya berbeza posisinya dalam rangkaian penghantaran pakej Shopee Express. Jadi, alamat DAM First Mile Hub dan Damansara Hub adalah sama.

DAM First Mile Hub terletak di 66, Jalan TSB 9, Taman Industri Sungai Buloh, 47000 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia. Di Google Maps, ia ditanda dengan nama Shoppee Xpress Damansara. Bagi mereka yang ingin ke lokasi, sila kunjungi pautan https://maps.app.goo.gl/wtM71H1kbL54eT5UA.

Waktu operasi DAM First Mile Hub adalah setiap hari bermula dari jam 9.00 pagi hingga 7.00 malam. Namun, disarankan untuk mengunjunginya pada waktu siang hingga petang dan elakkan kunjungan pada hari Minggu, kerana pada hari itu Shopee Express kadang-kadang tutup.

Malangnya, maklumat nombor telefon DAM First Mile Hub tidak tersedia. Jika pesanan anda kelihatan terperangkap di DAM First Mile Hub, jangan panik.

Sebagai langkah pertama, hubungi Customer Service Shopee Malaysia secepat mungkin. Gunakan perbualan langsung atau media sosial untuk menanyakan perkembangan penghantaran dan alasan kelewatan.

Pasukan CS dengan senang hati akan menyemak dan menghubungi pasukan gudang untuk memastikan penghantaran diteruskan dengan segera.

Dalam tempoh 24 jam, sepatutnya status penghantaran berubah menjadi "Your parcel has departed from sorting facility," memberikan keyakinan dan mengembalikan ketenangan fikiran anda.

Dengan mengetahui lebih banyak tentang DAM First Mile Hub, anda dapat mengatasi kebimbangan dan kecemasan berkaitan dengan penghantaran pesanan anda. Walaupun misteri dalam hal nombor telefon, DAM First Mile Hub tetap menjadi langkah penting dalam rangkaian penghantaran Shopee Express.

Jadikan maklumat ini sebagai panduan anda untuk memastikan pesanan anda mencapai destinasi dengan lancar dan tanpa rintangan. Segera temui pengalaman membeli-belah dalam talian yang lebih menyenangkan dan tanpa tekanan!