Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cyberjaya Hub Kat Mana?

Cyberjaya Hub Kat Mana?
Cybejaya Hub Shopee Express adalah salah satu pusat penghantaran dan pengambilan barang dalam talian di Malaysia. 

Walau bagaimanapun, ramai pelanggan mengalami masalah apabila parcel mereka terperangkap di Cyberjaya Hub dan tidak bergerak. Jika anda juga mengalami masalah ini, anda perlu mengetahui beberapa maklumat penting tentang tempat ini.

Alamat Cyberjaya Hub Shopee Express

Terletak di 8, Jalan BP 4, Bandar Bukit Puchong, 47100 Puchong, Selangor, Malaysia. Anda boleh mencarinya di Google Maps dengan menaip "Cyberjaya Hub Shopee Express" atau melalui URL https://goo.gl/maps/SVHve9KRvRKKseim8.

Malangnya maklumat nombor telefon tidak tersedia. Selain itu, menurut pengalaman netizen, self pick up tidak boleh dilakukan. Disarankan untuk menunggu kurier menghantar parcel ke rumah anda.

Jika parcel anda belum melebihi tarikh jangkaan diterima, disarankan untuk terus menunggu. Tetapi, jika sudah melebihi, sebaiknya hubungi CS Shopee agar proses penghantaran dapat dimaksimumkan.

Menariknya, walaupun dinamakan Cyberjaya Hub, namun lokasinya tidak terletak di Cyberjaya tetapi di Puchong. Nama yang diberikan berdasarkan alamat lama, di No.9-G, Blok I, Jalan GC11, Cyber 4, Persiaran Apec, Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia.

Tetapi alamat tersebut kini telah ditutup secara permanent. Tempat itu kini digunakan oleh orang lain, anda tidak sepatutnya pergi ke sana untuk bertanya tentang pakej dan perkara lain yang berkaitan dengan ekspedisi SPX.

Seperti kebanyakan delivery hub yang terdapat di Google Maps, Cyberjaya Hub mendapat rating yang buruk dari pelanggan. Mereka mengeluhkan penghantaran yang lambat, parcel yang stuck berhari-hari, dan lebih dari satu kali "delivery attempt was unsuccessful".

Untuk waktu operasi Cyberjaya Hub, tiada maklumat rasmi yang tersedia. Tetapi, kemungkinan pusat penghantaran ini beroperasi pada hari bekerja dari pagi hingga petang. Anda boleh memeriksa waktu operasi terkini dengan menghubungi CS Shopee.

Secara kesimpulannya, jika parcel anda terperangkap di Cyberjaya Hub, disarankan untuk menunggu jika belum melebihi tarikh jangkaan diterima. Tetapi, jika sudah melebihi, sebaiknya hubungi CS Shopee untuk memaksimumkan proses penghantaran.