Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

KDH Sorting Centre Kat Mana?

KDH Sorting Centre Kat Mana?
Adakah anda mencari maklumat mengenai KDH Sorting Centre Shopee Express? Di sini kami akan berkongsi maklumat penting seperti alamat, nombor telefon, waktu operasi dan arahan Google Map untuk memudahkan anda mengetahui lokasi.

Penghantaran yang tidak bergerak dari Pusat Penyortiran selama beberapa hari menimbulkan kebimbangan penerima mengenai keadaan bungkusan.

Alamat KDH Sorting Centre Shopee Express

Alamat KDH Sorting Centre Shopee Express
Terletak di 28, Plaza Seri Tunku Jalai, Jenan, Jalan, Kampung Tok Jalai, 06000 Jitra, Kedah, Malaysia. Walaupun alamat ini bukan resmi dari Shopee Express, ia adalah maklumat yang diperolehi dari netizen di media sosial dan juga pencarian di Google Maps.

Jika anda ingin melihat lokasi di Google Map, anda boleh menggunakan pautan https://goo.gl/maps/ctcSzu7xjamoJGyb6. Di sini, lokasi Sorting Centre ditandakan sebagai Shopee Xpress Jitra.

Adakah anda tahu apa itu KDH? Ia adalah singkatan bagi Kedah, iaitu negeri di mana Sorting Centre berada. Dalam sistem penghantaran Shopee, Sorting Centre adalah tempat di mana barang-barang diterima dan disusun mengikut destinasi.

Sekiranya anda mengalami masalah seperti parcel anda terperangkap di KDH Sorting Centre dan tidak bergerak, jangan risau. Ini kerana ketika barang anda masih dalam proses penyusunan di Sorting Centre, status penghantaran tidak akan berubah daripada "Parcel has arrived at sorting facility: KDH Sorting Centre".Selepas proses penyusunan selesai, status akan bertukar menjadi "Parcel has departed from sorting facility".

Biasanya, masa yang diperlukan untuk penyusunan penghantaran kurang daripada 24 jam. Namun, jika terdapat terlalu banyak barang yang masuk pada hari tersebut, proses penyusunan mungkin akan mengambil masa yang lebih lama. Ini berlaku terutamanya semasa tempoh promosi dan diskaun di Shopee.

Apakah yang Perlu Dilakukan Jika Bungkusan Shopee Express Stuck di KDH Sorting Centre?

Dikutip dari jawapan Customer Service @ShopeeMy, penerima dikehendaki untuk bersabar menunggu sehingga tarikh anggaran sampai. Bungkusan masih dalam proses penghantaran di KDH Sorting Centre.

Selepas melebihi jangkaan masa, sila sambung tempoh jaminan dan adukan kepada CS melalui Live Chat atau Pusat Panggilan. Nyatakan nombor pesanan / resit dan jelaskan bahawa penghantaran sudah lewat.

Jika barang dalam keadaan baik-baik saja, lebih baik tunggu sahaja di rumah. SPX pasti memberi keutamaan kepada penghantaran pesanan agar sampai lebih cepat.

Sebaliknya, jika barang rosak/hilang, segera ajukan pemulangan. Pihak Penjual dan Shopee pasti akan segera bersetuju. Dana akan dikembalikan kepada pengguna dalam tempoh 3 x 24 jam.

Bolehkah saya mengambil bungkusan sendiri di Pusat Penyortiran KDH? Tidak boleh kerana gudang tidak menerima pengambilan barang. Jika ingin mengambil barang, sila ambil di delivery hub mengikut daerah yang tertera pada bungkusan.

Tidak hanya SPX, tetapi pusat penyortiran dari kurier lain juga tidak melayani pengambilan secara langsung. Tiada petugas yang melayani pelanggan sama ada drop off atau pengambilan barang. Fokus utama pasukan gudang adalah untuk mempercepatkan proses penyortiran barang dan mengedarkan ke laluan berikutnya. 

Sekarang, dengan maklumat yang kami kongsikan, anda pastinya lebih mudah untuk mencari KDH Sorting Centre Shopee Express SPX. Jangan risau jika penghantaran anda mengalami masalah kerana ia mungkin hanya memerlukan sedikit masa untuk disusun di Sorting Centre sebelum penghantaran dapat dilakukan.