Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

TGG Sorting Centre Kat Mana?

TGG Sorting Centre Kat Mana?
Jika anda membeli barang dari Shopee dan parcel anda terjebak di TGG Sorting Centre Shopee Express, anda mungkin buntu mencari alamat, nomor kontak, dan petunjuk arah di Google Maps. 

Meskipun SPX tidak memberikan informasi resmi tentang lokasi sorting centre mereka, anda masih bisa mencari informasi melalui Facebook, Twitter, dan Google Maps.

Alamat TGG Sorting Centre Shopee Express

Alamat TGG Sorting Centre Shopee Express
TGG merupakan kode IATA untuk Sultan Mahmud Airport, dan kemungkinan besar gudang transit Shopee Express terletak di sekitarnya. Beberapa Sorting Centre SPX menggunakan kode IATA bandara sebagai nama lokasinya, seperti PEN, MKZ, dan JHB. 

Namun, setelah kami mencari di Google Maps, kami tidak menemukan adanya gudang Shopee Express di sekitar Sultan Mahmud Airport. Gudang SPX terdekat dari lokasi tersebut adalah Kuala Terengganu Selatan Shopee Express Hub (10 km). 

Jadi, jika anda ingin mengetahui lokasi tepat dari TGG Sorting Centre Shopee Express, kami menyarankan untuk menghubungi pihak Shopee untuk memperoleh informasi yang lebih akurat.

Kehadiran bungkusan anda di lokasi ini ditandai dengan "Parcel has arrived at sorting facility: TGG Sorting Centre". Proses penyortiran barang masih berjalan sehingga ia akan berubah menjadi "Parcel has departed from sorting facility". 

Biasanya, dalam masa 1 x 24 jam, bungkusan yang sampai sudah selesai disusun. Jika ia mengambil masa yang lebih lama, mungkin disebabkan oleh overload. Ini sering berlaku semasa terdapat banyak promosi, diskaun, dan voucher free shipping. 

Mohon bersabar jika penghantaran tidak bergerak dari gudang sortir, terutamanya semasa tempoh promosi. Jangan terlalu risau jika tarikh penghantaran yang dijangka masih jauh. Kerap kali, walaupun agak lewat, ia masih berada dalam jangkaan masa yang diestimasikan.

Apakah yang Perlu Dilakukan Jika Bungkusan Shopee Express Stuck di TGG Sorting Centre?

Dikutip daripada jawapan CS @ShopeeMY di Twitter, pesanan anda sedang dalam antrian sortir di TGG Sorting Centre. Pelanggan diminta menunggu sehingga pesanan sampai pada tarikh jangkaan terima yang diberikan.

Sekiranya pesanan melebihi jangkaan tetapi masih belum sampai, disarankan untuk menghubungi CS Shopee untuk mengetahui status barang anda. 

Jika barang anda dalam keadaan baik dan masih dalam proses penyortiran, disarankan untuk menunggu. Namun, jika barang anda rosak atau hilang, dinasihatkan untuk memohon return. Anda sepatutnya menerima pengembalian dana dalam masa 3 x 24 jam. 

Untuk mengambil barang di gudang sendiri, kemungkinan tidak akan dilayani. Sila ambil perhatian bahawa TGG Sorting Centre hanya terlibat dalam penyortiran dan penghantaran barang. Tiada penghantaran oleh kurier atau kedai untuk mengambil atau menghantar bungkusan ke customer. 

Sila fahami bahawa mencari satu bungkusan daripada ribuan barang yang masuk dari pelbagai kawasan adalah sukar. Penggunaan nombor resit tidak akan memudahkan proses mencari. Oleh itu, kami mengesyorkan untuk menunggu pesanan anda dari rumah.

Dalam kesimpulannya, jika anda ingin mencari informasi tentang TGG Sorting Centre SPX, anda bisa mencarinya melalui Google Maps, Facebook, dan Twitter. Namun, jika anda ingin memperoleh informasi yang lebih akurat, kami menyarankan untuk menghubungi Shopee Express secara langsung. Semoga artikel ini membantu anda dalam menemukan solusi atas masalah parcel anda yang terjebak.