Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Rawang Hub Kat Mana?

Rawang Hub Kat Mana?
Dalam dunia e-commerce, penghantaran yang lancar dan cepat merupakan faktor penting dalam memenuhi kepuasan pelanggan. Namun, terkadang terdapat masalah seperti parcel yang terperangkap dan tidak bergerak, yang menyebabkan kegelisahan bagi pembeli online. 

Dalam artikel ini, kita akan membincangkan alamat baru Rawang Maju Hub Shopee Express, arah peta Google Maps, waktu operasi, dan beberapa maklumat penting. Oleh itu, teruskan membaca untuk mendapatkan maklumat yang berguna bagi pembeli online di Malaysia.

Alamat Rawang Hub Shopee Express

Terletak di 6, Jalan Perusahaan 3/3, Kawasan Industri Pkns Batu 20, 48000 Rawang, Selangor, Malaysia. Anda boleh mencari lokasi ini di Google Maps dengan nama Shopee Xpress Rawang hub atau klik url https://goo.gl/maps/cjwsaVLrDfWpf45m9.

Lokasi ini menggantikan lokasi lama di 5, Jalan Bandar Rawang 11, Pusat Bandar Rawang, 48000 Rawang, Selangor, Malaysia yang sekarang ditutup permanen.

Namun, tidak banyak informasi yang tersedia tentang Rawang Hub Shopee Express termasuk nombor telefon dan waktu operasi. Seperti kebanyakan delivery hub Shopee Express lainnya, Rawang Hub kemungkinan buka pada hari Senin hingga Sabtu dari pagi hingga petang.

Jika parcel anda terperangkap di Rawang Maju Hub Shopee Express dan tidak bergerak, anda boleh mencuba untuk mengambil parcel anda, tetapi tiada jaminan bahawa permintaan anda akan dilayan. Ada tanda yang jelas yang menunjukkan bahawa SELF COLLECT TIDAK DIBENARKAN.

Rawang Hub setiap hari harus menyortir dan menghantar ribuan lebih paket. Oleh itu, tidak jarang parcel terkumpul di gudang. Mencari satu parcel dari sekian banyak barang masuk pasti akan menjadi sukar.

Pasukan Shopee Express tidak akan membantu kecuali jika mereka sedang tidak sibuk dan parcel anda berukuran besar yang mudah ditemukan. Anda dinasihatkan untuk menghindari masa promosi besar-besaran di Shopee kerana biasanya volume penghantaran sangat tinggi pada masa ini.

Disarankan untuk menunggu kurier menghantar parcel anda ke rumah. Jika parcel anda tidak kunjung tiba melebihi tarikh jangkaan penghantaran, segera laporkan masalah ini ke CS Shopee. Selanjutnya, komplain anda akan diteruskan ke pasukan SPX di Rawang Hub dan penghantaran akan dipercepat.

Dalam kesimpulannya, Rawang Maju Hub memainkan peranan yang penting dalam memastikan penghantaran barang yang lancar dan cepat kepada pembeli online di Malaysia. Namun dapatkan banyak keluhan dari pengguna terkait masalah penghantaran dan kebijakan self pick up.