Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kota Kemuning Hub Kat Mana?

Kota Kemuning Hub Kat Mana?
Jika anda sedang mencari lokasi Kota Kemuning Hub Shopee Express dan mengalami kesukaran untuk mencarinya, artikel ini akan memberikan panduan lengkap mengenai alamat, nombor telefon, waktu operasi dan arah ke lokasi di Peta Google. 

Selain itu, ia juga akan menerangkan mengapa bungkusan Shopee anda mungkin terperangkap di Hab Kota Kemuning dan tidak bergerak. Adakah mungkin untuk pelanggan pergi self collect ke lokasi?

Alamat Kota Kemuning Hub Shopee Express

Terletak di 11, Jalan Pelubang 32/200, 40460 Shah Alam, Selangor, Malaysia. Untuk memastikan anda mendapatkan petunjuk arah yang tepat, kami syorkan anda mencarinya di Google Maps dengan menggunakan kata kunci "Shopee Xpress Kota Kemuning" atau menggunakan pautan berikut: https://goo.gl/maps/8dNq58a5c8AfSdcj9.

Google Maps tidak mempunyai maklumat nombor telefon yang boleh dihubungi untuk mengetahui keberadaan parcel anda. Oleh itu, dicadangkan agar anda mengikuti petunjuk arah dan mengunjungi lokasi secara langsung.

Waktu operasi Kota Kemuning Hub bermula dari Isnin hingga Ahad, dari jam 10.00 hingga 17.00. Bagaimanapun, dinasihatkan untuk tidak datang pada hari Ahad kerana lokasi tersebut mungkin beroperasi pada hari cuti.

Pengambilan sendiri (self pick up) tidak dibenarkan kerana gudang biasanya sibuk dalam mempercepat proses penghantaran. Mencari sebuah parcel di antara ribuan barang pasti sangat sukar dilakukan dan ia akan mempengaruhi keseluruhan sistem operasi.

Bagi mereka yang ingin self collect kerana barangan diperlukan secepat mungkin, dinasihatkan untuk ke gudang pada waktu pagi atau petang apabila gudang tidak terlalu sesak.

Jika barang anda berukuran besar dan mudah ditemui, mungkin ada kakitangan yang bersedia membantu untuk mengambilnya di gudang.

Namun, lebih menasihatkan agar anda bersabar dan menunggu kurir menghantar parcel ke rumah. Walaupun terkadang terdapat kelewatan, kebanyakan kes tetap memenuhi anggaran masa yang tertera di aplikasi Shopee.

Dalam situasi di mana parcel anda terperangkap di Kota Kemuning Hub dan tidak bergerak, terdapat beberapa kemungkinan alasan mengapa ini berlaku.

Mungkin terdapat peningkatan dalam jumlah penghantaran yang menyebabkan kelewatan dalam pemprosesan dan penghantaran barang. Jangan risau, biasanya parcel akan segera diproses dan dihantar begitu situasi kembali normal.

Tempat ini mendapat penilaian buruk daripada pengguna Google. Lihat sahaja rating 1.2 bintang daripada jumlah 82 ulasan.

Kebanyakan merungut tentang pakej yang lewat berhari-hari dan tidak dihantar terus ke rumah pelanggan. Terdapat juga kes apabila pakej "out for delivery" tetapi tetapi kembali ke Kota Kemuning Hub kerana "delivery attempt was unsuccessful".

Pada kesimpulannya, Kota Kemuning Hub Shopee Express merupakan lokasi penting dalam proses penghantaran barang Shopee. Untuk mencari alamatnya, anda boleh menggunakan petunjuk arah di Google Maps dengan menggunakan kata kunci "Shopee Xpress Kota Kemuning" atau menggunakan pautan yang telah disediakan.

Sila ingat untuk mengikut waktu operasi yang telah ditetapkan dan mengelakkan pengambilan sendiri kecuali dalam keadaan kecemasan. Lebih baik bersabar dan menunggu kurir menghantar barang anda ke rumah.