Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

BCV First Mile Hub

BCV First Mile Hub
Bagi anda yang berbelanja dari penjual yang berasal dari Batu Caves, Daerah Gombak, Selangor, Malaysia, mungkin anda pernah menjumpai status "Your parcel has arrived at sorting facility: BCV First Mile Hub." 

Status penghantaran ini muncul di awal selepas bungkusan diterima oleh kurier sebelum akhirnya dihantar ke "pusat sortir". Walaupun proses ini sepatutnya berlaku dengan cepat, kadang-kadang penghantaran Shopee Express terperangkap di BCV First Mile Hub selama beberapa hari. Ini menimbulkan kebimbangan dan persoalan di fikiran pelanggan.

Alamat BCV First Mile Hub SPX

Alamat BCV First Mile Hub SPX
Shopee Express Malaysia menggunakan 3 huruf singkatan dari nama kawasan di mana First Mile Hub terletak. BCV adalah singkatan dari Batu Caves yang terletak di daerah Gombak, Selangor, Malaysia. 

Pada dasarnya, First Mile Hub dan Delivery Hub itu sama, hanya berbeza posisinya dalam rangkaian penghantaran pakej Shopee Express. 

First Mile Hub muncul di awal ketika paket diserahkan oleh penjual ke kurir sedangkan Delivery Hub muncul diakhir sebelum paket dihantarkan ke pembeli. Jadi, alamat BCV First Mile Hub dan Batu Caves Hub adalah sama.

BCV First Mile Hub berada di G10, Jalan Amaniah Mulia 3, Taman Amaniah Mulia, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia. Dihurufkan di Google Maps sebagai Shopee Batu Caves Hub. Anda boleh mencapainya dengan menggunakan URL https://goo.gl/maps/YdCgNBnnB3PTcsC76.

Tempat lain yang diduga sebagai BCV First Mile Hub ada di Lot 6015, Mukim Batu 7 1/2, Miles, Jalan Rawang, Selayang, 68100, Batu Caves, Kawasan Industri Taman Selayang Baru, 68100 Selayang, Selangor, Malaysia. Link google maps https://maps.app.goo.gl/QMPz8KXYuwY6evz98.

Tidak ada informasi nombor telefon yang dapat dihubungi oleh pelanggan. Sebaiknya tunggu saja proses penghantaran, apalagi jika tarikh jangkaan terima di aplikasi masih lama. Meskipun sempat terhenti 1-2 hari di First Mile Hub, namun kebanyakan penghantaran tetap sampai sesuai perkiraan.

Jika ada sesuatu yang aneh, misal hingga 3 hari tidak bergerak, segera hubungi Customer Service Shopee Malaysia secepat mungkin. Gunakan "Live Chat" atau media sosial untuk menanyakan perkembangan penghantaran dan alasan kelewatan.

Customer Service dengan senang hati akan menyemak dan menghubungi pasukan gudang untuk memastikan penghantaran diteruskan dengan segera. Dalam tempoh 24 jam, sepatutnya status penghantaran berubah menjadi "Your parcel has departed from sorting facility," memberikan keyakinan dan mengembalikan ketenangan fikiran anda.

Dengan pemahaman mendalam tentang BCV First Mile Hub, anda sekarang dapat mengoptimalkan pengalaman penghantaran Shopee Express anda. 

Tetap tenang, berkomunikasi dengan Perkhidmatan Pelanggan jika diperlukan, dan percayalah bahawa pesanan anda akan tiba dengan selamat ke tangan anda. Tetap pantau status penghantaran dan nikmati belanja online anda dengan aman dan selesa.