Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

CJY First Mile Hub

CJY First Mile Hub
Sebagai pembeli yang sering berbelanja dari penjual di Cyberjaya, mungkin Anda familiar dengan status pengiriman yang menyebutkan, "Your parcel has arrived at sorting facility: CJY First Mile Hub."

Walaupun proses seharusnya berlangsung dengan cepat, ada kalanya penghantaran Shopee Express terhenti di CJY First Mile Hub selama beberapa hari, menimbulkan kekhawatiran di benak pelanggan. Artikel ini akan memberikan penjelasan lengkap, termasuk informasi alamat dan contact number.

Alamat dan Lokasi CJY First Mile Hub Shopee Express

Alamat dan Lokasi CJY First Mile Hub Shopee Express
CJY First Mile Hub merupakan bahagian awal dalam rangkaian penghantaran Shopee Express. Apabila penjual menyerahkan pakej kepada kurier, pakej akan tiba di First Mile Hub untuk diproses mengikut laluan penghantaran seterusnya.

Shopee Express Malaysia menggunakan 3 huruf singkatan dari nama kawasan di mana First Mile Hub terletak. CJY merupakan singkatan bagi CyberJaYa, sebuah bandar dengan pusat sains yang menjadi bahagian penting Koridor Super Multimedia di Malaysia.

CJY First Mile Hub terletak di 8, Jalan BP 4, Bandar Bukit Puchong, 47100 Puchong, Selangor, Malaysia. Anda boleh mencarinya di Google Maps dengan menaip "Cyberjaya Hub Shopee Express" atau melalui URL https://goo.gl/maps/SVHve9KRvRKKseim8.

Kerana pakej masih dalam peringkat awal penghantaran, sebagai pembeli, sebaiknya bersabar menunggu proses penghantaran. Walaupun tidak bergerak dari CJY First Mile Hub selama 1-2 hari, pakej masih akan sampai pada tarikh jangkaan.

Namun, jika terdapat situasi aneh, seperti pakej tidak bergerak selama lebih dari 3 hari, segera hubungi Customer Service Shopee. Gunakan "Live Chat" atau media sosial untuk bertanya tentang kemajuan penghantaran dan sebab kelewatan.

Customer Service dengan senang hati akan menyemak dan menghubungi pasukan gudang untuk memastikan penghantaran diteruskan dengan segera. 

Dalam tempoh 24 jam, sepatutnya status penghantaran akan berubah menjadi "Your parcel has departed from sorting facility," memberikan keyakinan dan mengembalikan ketenangan fikiran anda.

Read also: Cyberjaya Hub Kat Mana?

Perlu diingat bahawa keterlambatan sering berlaku semasa tempoh promosi atau diskaun di Shopee. Dengan peningkatan jumlah barang yang dihantar, 

First Mile Hub mungkin mengalami peningkatan beban kerja. Meskipun begitu, Shopee dan pasukan gudang berkomitmen untuk memastikan penghantaran tetap efisien.

Dengan memahami proses di sebalik CJY First Mile Hub, anda boleh merasa lebih tenang semasa menantikan pakej anda. Melalui kesabaran dan komunikasi yang efektif dengan Customer Service, anda dapat memastikan pengalaman membeli-belah online yang lancar dan memuaskan.